Jakie możliwości reklamowe ma Facebook?

Facebook to jeden z najbardziej rozwijających się kanałów dotarcia do klienta, a w wielu branżach bardzo efektywne narzędzie marketingowe. Portal społecznościowy ma wiele informacji o użytkownikach, więc bez problemu dotrze do naszej grupy docelowej. Można prowadzić wiele kampanii Facebook, ale które są naprawdę skuteczne?

Kampanie Facebook. Na czym polega targetowanie?

Prowadząc kampanie Facebook trzeba dokładnie określić grupę docelową, gdyż reklama skierowana do nieodpowiedniej grupy na pewno nie będzie skuteczna Tworzenie tzw. buyer personas w dużym stopniu ułatwi nam precyzyjne określenie naszego targetu. Swoich odbiorców trzeba podzielić za względu na wiek oraz płeć. Dzięki takiemu podziałowi będziemy mogli łatwo stworzyć reklamę precyzyjnie dopasowaną do konkretnego przedziału demograficznego. Nasz target możemy też podzielić według następujących kryteriów: status związku, podział na duże miasta i resztę kraju lub poziom wykształcenia. Największą część budżetu na kampanie Facebook trzeba przeznaczyć na najbardziej efektywną grupę docelową.

Czym jest umiejscowienie reklamy?

Na Facebooku możemy umieszczać reklamy w czterech miejscach. Użytkownikowi, który zalogował się przez komputer, możemy pokazać ją w prawej kolumnie oraz w formie postu sponsorowanego w jego NewsFeedzie, natomiast na urządzeniach mobilnych może to być także post sponsorowany
w feedzie oraz reklamy w aplikacjach znajdujących się w sieci reklamowej Facebooka. Również w tym przypadku warto podzielić grupy reklam także ze względu na umiejscowienie i dla każdego stworzyć oddzielną grupę. Oprócz tego, że szybko będziemy mogli sprawdzić, który format przynosi nam największe korzyści, istnieje jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Reklamy w prawej kolumnie często mają tekst ucięty w połowie zdania, co sprawia, że takie kampanie Facebook są mało skuteczne.

Oprawa graficzna kampanii Facebook

Na powodzenia kampanii Facebook duży wpływ ma także grafika. To od niej często zależy, czy użytkownik w ogóle zatrzyma wzrok na naszej reklamie i przeczyta jej treść, czy przewinie tablicę dalej w poszukiwaniu ciekawszych informacji. Wybranie dobrej grafiki, która przykuje oko, wbrew pozorom nie jest takie proste. Dobrze jest wybrać do przetestowania kilka różnorodnych obrazków, do których warto dodać napisy, testować ich umiejscowienie lub zostawić czystą grafikę. Napisy nie powinny zajmować więcej niż 20% powierzchni całej grafiki. Jeżeli przekroczymy tę granicę, nasza reklama zostanie odrzucona i nie będzie wyświetlana. Tworząc treści reklam, wyeksponujmy korzyści wynikające z zakupu naszych produktów. Dla jednej grupy docelowej korzyści emocjonalne mogą przeważać podczas decyzji o zakupie, natomiast dla drugiej decydującym czynnikiem będą argumenty logiczne.

Zamawiając kampanie Facebook, wykorzystajmy wszystkie możliwości optymalizacji reklam. Popularny portal społecznościowy pozwoli nam dotrzeć do użytkowników, którzy mogą stać się naszymi klientami.

 

Petrys

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *