Jak CashBack może zwiększyć obroty sklepu

Celem każdego biznesu jest stały, stopniowy rozwój. Osiągnięcie założonych wcześniej biznesowych kamieni milowych z reguły związane jest także z zwiększeniem przychodów i obrotów w firmie. Istnieje wiele sposobów, które pozwalają na realizację założonych wcześniej planów. Jednym z nich mogą być różnego rodzaju programy typu cashback, które wykorzystują czytnik kart.

Na czym polega cashback?

Cashback z definicji oznacza usługę bankową polegającą na tym, że kupujący może pobrać określoną ilość gotówki za pomocą karty płatniczej podczas dokonywania zakupów w sklepie. Aby to uczynić musi jednak wcześniej zgłosić taką konieczność przy kasie. Co ważne, całościowa kwota może być wyższa od całkowitej kwoty zakupu – w Polsce jednorazowo może to być do 300 zł.

Z cashback związane jest też jeszcze jedno pojęcie. Bardzo często zdarza się tak, że usługa ta mylona jest z tzw. money back. Polega ona zwrocie części środków pieniężnych z danej transakcji jako „wynagrodzenie” za transakcje wykonane za pomocą karty płatniczej.

Cashback – jakie korzyści dla sklepu?

Niezależnie od tego, do której z powyższych definicji trzeba będzie się odnieść to bezspornym pozostaje fakt, że cashback to usługa, dzięki której sprzedawcy mogą przyciągną i utrzymać nowych klientów. Dla klienta robiącego zakupy w danej placówce, takie rozwiązanie jest nie tylko szybkie, ale też wyjątkowo wygodne. Szczególnie znaczenie nabiera ono w małych miejscowościach, gdzie dostęp do bankomatu jest utrudniony np. ze względu na dużą odległość od miejsca zamieszkania. Czytnik kart z zainstalowanym punktem cashback zlokalizowany w lokalnym, pobliskim sklepie pozwoli konsumentom nie tylko na uiszczenie płatności za zakupione towaru, ale też szybki pobór gotówki. Co najważniejsze, każda wypłacona suma zwiększa całkowite, miesięczne obroty sklepu.

Сredit card and cash. Payment methods, cash-out, smart investme

Pośrednią korzyścią dla punktu handlowego jest również całościowa poprawa wizerunku. Kupujący wiedzą bowiem, że zawsze mogą przyjść do sklepu i skorzystać z pakietu usług dodatkowych. Trzeba wspomnieć, że przedsiębiorcy oprócz cash back mogą też udostępnić swoim klientom możliwość dokonywania płatności za rachunki czy też doładowanie karty prepaid. Każda z tych usług zachęca do ponownego skorzystania z terminalu płatniczego. Dzięki temu obowiązkowa wizyta w sklepie (np. aby opłacić ważne rachunki) może w konsekwencji skończyć się jakimś spontanicznym zakupem, który zwiększa przychody sprzedawcy.

Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie tego sprawę, dlatego wielu z nich inwestuje także w inne, nowoczesne rozwiązanie takie jak mobilne płatności z użyciem telefonu komórkowe czy transakcje zbliżeniowe. Ich celem jest przekonanie klienta, że zakupy nie zawsze muszą się kojarzyć z kolejkami przy kasie, oczekiwań i niewygodą. Skrócenie „ścieżki” jaką musi przebyć kupujący do momentu uiszczenia płatności to jeden z podstawowych celów innowacyjnego biznesu. Im mniej przeszkód dla klienta przy zakupie danego przedmiotu lub usługi, tym bardziej jest on skłonny do wydawania większych sum.

 

 

Petrys

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *